Ben je toch niet helemaal tevreden over de ontvangen producten? In de meeste gevallen kun je deze retourneren. Bij het retourneren verwachten we de producten ongebruikt, indien redelijker wijs mogelijk in goede staat en in de originele verpakking weer terug. De producten moeten altijd teruggestuurd worden naar de winkels waar ze vandaan zijn geleverd, dit kun je terugvinden op de bijgevoegde retourformulieren.
Uitzonderingen
- Producten die binnen de bedenktermijn kunnen bederven (zoals graszoden) en producten op maat gemaakt, mogen niet geretourneerd worden.
- Cadeaukaarten mogen niet geretourneerd worden en het herroepingsrecht is niet van toepassing.
- Diensten betreffende vrijetijdsbesteding zoals onze workshops, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
Termijn
- Retourneer binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding.
- Breng ons binnen 14 dagen na ontvangst op de hoogte dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en retourneer vervolgens binnen 14 dagen. Lees hier meer op herroepingsrecht.
Is je bestelling bezorgd via PostNL?
Stuur de producten terug via een PostNL punt. Bij je bestelling is een retourformulier toegevoegd met een retourlabel, let op dat je bij een deellevering, het artikel naar de juiste winkel retour stuurt. Je ontvangt een bevestiging zodra wij de teruggestuurde artikelen hebben ontvangen en gecontroleerd. We storten vervolgens zo snel mogelijk het verschuldigde bedrag terug op je rekening. Eventuele verzendkosten krijg je alleen teruggestort, wanneer de complete zending ook retour is gestuurd. De artikelen dienen correct en voldoende ingepakt te worden, in de originele verpakking. Zorg vooral bij kwetsbare artikelen dat het goed ingepakt wordt, om kans op schade op de terugweg te voorkomen.
Is je bestelling bezorgd via vervoerder JKS?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Intratuin Klantenservice om een ophaalafspraak te maken. De artikelen dienen correct en voldoende ingepakt te worden, in de originele verpakking. Zorg vooral bij kwetsbare artikelen dat het goed ingepakt wordt, om kans op schade op de terugweg te voorkomen.
Is je bestelling bezorgd via een leverancier of diens vervoerder?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Intratuin klantenservice om een ophaalverzoek in te dienen. De leverancier zal vervolgens contact met je opnemen om een ophaalafspraak te maken. Zorg vooral bij kwetsbare artikelen dat het goed ingepakt wordt, om kans op schade op de terugweg te voorkomen.
Waardevermindering
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.